Stad Hoogstraten|VisitHoogstraten|UiT in Hoogstraten
bepaalde duur

Je functie

De gemeenten Arendonk, Baarle-Hertog, Hoogstraten, Merksplas, Ravels en Rijkevorsel verenigden zich in de Interlokale Vereniging (ILV) Noorderkempen in een samenwerking rond het lokale tewerkstellingsbeleid, welzijn en zorg en e-inclusie. De stad Hoogstraten treedt op als initiërende en aanwervende gemeente en is hiermee de juridische werkgever van de projectmedewerker e-inclusie.

De partnergemeenten van de ILV willen actief inzetten op e-inclusie door deel te nemen aan gesubsidieerde projecten waarvan Digibank Noorderkempen het bekendste voorbeeld is. Met dit project willen de gemeenten inzetten op drie pijlers:

  • gelijke toegang tot digitale technologie door hardware beschikbaar te stellen via een uitleendienst;
  • digitale vaardigheden versterken via opleiding en kennisdeling;
  • digitale toegang verzekeren tot essentiële diensten (vb. digitale dienstverlening Vlaamse overheid, Tax-on-web…).

Digibank Noorderkempen zet structureel in op een netwerk van fysieke digipunten waar burgers hulp vinden bij het gebruik van verschillende digitale toepassingen en er hun vaardigheden kunnen aanscherpen. Daarnaast is het nodig om burgers aanvullend ook in hun thuissituatie of andere nabije (buurt)locaties te ondersteunen bij hun digitale vragen of toe te leiden naar het gepaste aanbod. Hiervoor doen we beroep op een team van geëngageerde medewerkers in het statuut van vrijwilliger of stagiair (student, werkzoekende, …). Het beleidsvoorbereidende werk gebeurt door de projectcoördinator Digibank Noorderkempen. De projectmedewerker heeft een adviserende inbreng in dit proces en een uitvoerende taak in het bereiken van de gekozen doelstellingen.

Voor de projectmedewerker is verder een rol weggelegd om:

  • de digitaal-kwetsbare burgers thuis en op wisselende buurtlocaties bij te staan en adviseren over het gebruik van digitale toepassingen in het algemeen en over de uitleendienst hardware in het bijzonder.
  • een team van Digihelpers (vrijwilligers, stagiairs en werkzoekenden, …) rekruteren, coördineren, matchen en coachen.
  • bij het detecteren van andere dan digitale problemen deze warm door te verwijzen naar de betrokken gemeentelijke diensten die de burger hierbij behulpzaam kunnen zijn.  
  • nieuwe opportuniteiten zien en signaleren.

De projectcoördinator Digibank Noorderkempen wordt je naaste collega waarbij jullie functioneren in tandem en als elkaars back-up. Je werkt binnen de prioriteiten van Digibank Noorderkempen en rapporteert over de resultaten aan de ILV en zijn stakeholders via de Algemeen Coördinator van de ILV die ook je leidinggevende is.

Je profiel

  • Je hebt kennis van de werking van een lokaal bestuur en van de lokale maatschappelijke context in de Noorderkempen;
  • Je hebt voeling met digitaal moeilijk te bereiken doelgroepen;
  • Je hebt inzicht in beginselen outreachend werken;
  • Je hebt een grondige kennis van office-toepassingen (Word, Excel, PowerPoint, Outlook…), populaire apps en sociale media;
  • Je bent technisch onderlegd;
  • Je beschikt over een bachelordiploma OF je beschikt over minimaal 3 jaar relevante beroepservaring en een graduaatsdiploma én je slaagt in een niveau- of capaciteitstest voorafgaand aan de selectieprocedure;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B;
  • Je bent flexibel in werkuren (avond- en weekendwerk).

Ons aanbod

  • Voltijds of deeltijds (4/5de) contract van bepaalde duur t.e.m. 31 juli 2026;
  • Marktconform loon (niveau  B1 – B3) met haard- of standplaatsvergoeding; 
  • Tal van extralegale voordelen: maaltijd- en ecocheques, fietsvergoeding, hospitalisatieverzekering, 2de pensioenpijler, mogelijkheid tot fietslease, korting bij Sportoase en De Mosten…

Interesse?

Bezorg je motivatiebrief, cv en een kopie van het vereiste diploma uiterlijk op 15 mei 2024 via jobs@hoogstraten.be of via Dienst HRM, Vrijheid 149, 2320 Hoogstraten. Het examen voor deze selectieprocedure is gepland op 3 juni 2024.